måndag, augusti 17, 2009

Livslärdom

Nu när jag var i England i tre veckor och jobbade under sommaren lärde jag mig något.

Jag lärde mig att människor utan själ använder något som heter 'lotion', 'Lotion' är som tvål, fast sämre och dyrare samt luktar kvavt. Vad fan är det för fel på tvål? "'Lotion' torkar inte ut huden!" Fuck you! Om man ska bli "ren" bör man väl torka ut huden så mycket man kan. Hudfettets utrotning måste väl vara målet? Inte fucking, badda-in-det-i-rosenolja-och-aloe-vera!?

Am I wrong?

3 kommentarer:

bes sa...

Du har som vanligt rätt.

Alice sa...

Du har fel på många sätt. För det första använder man inte lotion istället för tvål; lotion är hudkräm. För det andra så kan jag, och gör jag, en jämförelse med ohyra: dödar du en kackerlacka så kan du räkna med en tusentalig invasion av dess fränder. Judar/araber är heller inte utrotade, även om man kan tycka att de borde vara det. Desto torrare huden blir, desto mer talg/äckel producerar den.

The chinaman is not the issue.

Unknown sa...

Det enda jag vet är att så fort jag ska duscha hemma hos någon annan så finns det aldrig någon tvål och jag måste sno från handtvålen. Istället finns det en jävla massa flaskor att vrida och vända på som inte heter något. Body butter, peeling, inpackning, duschkrämer och lotions. Vissa att ta på före och vissa att ta på efter. Och vissa emellan?

Dessutom. Vem har sagt att det är bra med yougurt i håret och aloe vera på armarna? Vem bestämmer vilka nektextrakter som är "bra" för huden?

Saker jag tror på är bra för huden och håret:

*Öl
*Ägg
*Schampo
*Tvål

*Försvarets hudsalva är bra mot läpparna.

: )